και Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας. Στίς μέρες μας τα συγκεκριμένα θαύματα έχουν δώσει την θέση τους σε 7θαύματα του σύγχρονου κόσμου. Ας δούμε λοιπόν ποιά είναι αυτα....
Το Σινικό τείχος

Το τείχος εκτείνεται σε μήκος 8.851,8 χλμ, σύμφωνα με πρόσφατη μέτρηση, αποτελώντας το μεγαλύτερο σε διαστάσεις ανθρώπινο οικοδόμημα.
Κατασκευάστηκε από ασβεστόλιθο, πυρότουβλο και, λόγω έλλειψης οικοδομικών υλικών, χρησιμοποίησαν ακόμα και απορρίμματα, αναμειγνύοντας τα με ξύλα. Σε ορισμένες περιοχές, τα υλικά κατασκευής συγκολλούνταν με ένα κολλώδες μείγμα ρυζιού και ασπραδιού αυγών.

Κάθε αμυντικός πύργος-παρατηρητήριο έχει οπτική επαφή με τον προηγούμενο αλλά και με τον επόμενο, ώστε σε περίπτωση επίθεσης να μεταδίδεται από πύργο σε πύργο το μήνυμα μέχρι το Πεκίνο.
Αν και το 1938 ο Χαλιμπάρτον Ρίτσαρντ, στο δεύτερο βιβλίο των θαυμάτων, έγραψε ότι το τείχος είναι το μόνο ανθρώπινο κατασκεύασμα που είναι ορατό από τη Σελήνη, στην πραγματικότητα το τείχος είναι ανθρωπίνως αδύνατο να γίνει ορατό με γυμνό οφθαλμό από τόσο μεγάλη απόσταση.
Από το 1987, περιλαμβάνεται στη λίστα της UNESCO με τα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Η Πέτρα της Ιορδανίας

Η ροδοκόκκινη πόλη Πέτρα είναι ένα αριστούργημα γλυπτικής, αφού είναι αρχαία πόλη λαξεμένη πάνω σε βράχο. Βρίσκεται 3 ώρες νότια του Αμάν και ήταν η αστραφτερή πρωτεύουσα της αραβικής φυλής των Ναβαταίων, οι οποίοι την ονόμαζαν Ράκμου, που σημαίνει «Βράχος με χρωματιστές ραβδώσεις».

Γνώστες της τεχνολογίας νερού, οι Ναβαταίοι εξόπλισαν την πόλη τους με μεγάλες κατασκευές υπογείων σηράγγων και θαλάμους νερού, με τρόπο τόσο αξιοθαύμαστο που κατόρθωσαν να δημιουργήσουν σε μια τόσο άνυδρη περιοχή ένα δίκτυο περισυλλογής και διάθεσης των ομβρίων υδάτων, με νερό συνεχούς ροής.

Σήμερα είναι τόσο διάσημη που έχουν γυριστεί και κάποιες ταινίες του Ιντιάνα Τζόουνς!
Αυτό που κάνει την Πέτρα ιδιαίτερα ελκυστική είναι η θέση της: βρίσκεται στο βάθος ενός στενού φαραγγιού χαραγμένου μέσα στην έρημο. Από την είσοδο ο επισκέπτης διασχίζει ένα εντυπωσιακό φαράγγι, μήκους ενός χιλιομέτρου ανάμεσα από χρωματιστούς θεόρατους βράχους που φθάνουν μέχρι και τα 100 μέτρα ύψος, φτιαγμένους από την πολύχρωμη άμμο της ερήμου και καταλήγει στο πιο εντυπωσιακό μνημείο της Πέτρας: το Ελ Χάζνεχ (ο θησαυρός).
Το Κολοσσαίο της Ρώμης

Η αρχική του ονομασία ήταν Φλάβιο αμφιθέατρο γιατί είχε κτισθεί από τρεις αυτοκράτορες της δυναστείας των Φλαβίων. Ήταν μία προσπάθεια που σκοπό είχε να κερδίσει εντυπώσεις.
Η ονομασία Κολοσσαίο μάλλον προήλθε από τις κολοσσιαίες διαστάσεις του αμφιθεάτρου. Κάποιοι ιστορικοί λένε ότι έχει σχέση με το Κολοσσιαίο άγαλμα του Νέρωνα που βρισκόταν δίπλα. Το άγαλμα υπήρχε μέχρι και τον Μεσαίωνα, οπότε το μετακίνησαν πιθανότατα για να το λιώσουν.
Το Κολοσσαίο άρχισε να κατασκευάζεται στην εποχή του Βεσπασιανού το 72 μ.Χ., συνεχίστηκε την εποχή του Τίτου και τέλειωσε μέσα σε 8 χρόνια, το 80 μ.Χ, όταν ήταν αυτοκράτορας ο Δομιτιανός. Για να κατασκευαστεί, εργάστηκαν χιλιάδες Ιουδαίοι αιχμάλωτοι που είχαν συλληφθεί από τον Τίτο μετά την καταστροφή των Ιεροσολύμων.
Το Κολοσσαίο άρχισε να κατασκευάζεται στην εποχή του Βεσπασιανού το 72 μ.Χ., συνεχίστηκε την εποχή του Τίτου και τέλειωσε μέσα σε 8 χρόνια, το 80 μ.Χ, όταν ήταν αυτοκράτορας ο Δομιτιανός. Για να κατασκευαστεί, εργάστηκαν χιλιάδες Ιουδαίοι αιχμάλωτοι που είχαν συλληφθεί από τον Τίτο μετά την καταστροφή των Ιεροσολύμων.
Είχε σχήμα έλλειψης με περιφέρεια 524 μέτρων. Το ύψος του έφτανε περίπου 50 μέτρα και είχε 4 ορόφους. Από αυτούς, οι τρεις πρώτοι είχαν αψίδες και ο 4ος 40 παράθυρα.
Το εσωτερικό του Κολοσσαίου ήταν χωρισμένο σε κερκίδες, χωρητικότητας από 50 μέχρι 90 χιλιάδες θέσεις. Στις κερκίδες οι θεατές κάθονταν ανάλογα με την κοινωνική τους θέση και το επάγγελμα. Υπήρχαν 80 είσοδοι, ενώ η έξοδος γινόταν από 160 διαδρόμους γύρω από τις κερκίδες απ’ όπου λέγεται ότι μπορούσε να εκκενωθεί ο χώρος μέσα σε δέκα λεπτά.

Η τελευταία μονομαχία πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 5ου αιώνα, αλλά λέγεται πως φρικτές θηριομαχίες συνεχίστηκαν για περίπου εκατό χρόνια. Εκεί γίνονταν επίσης μαρτύρια χριστιανών.
Μετά από σεισμούς και λεηλασίες κατά την διάρκεια των αιώνων σήμερα είναι ερείπιο και ένα από τα δημοφιλέστερα τουριστικά αξιοθέατα της σύγχρονης Ρώμης. Ο Πάπας το επισκέπτεται κάθε Μεγάλη Παρασκευή, εις μνήμην τον χριστιανών μαρτύρων.
Μετά από σεισμούς και λεηλασίες κατά την διάρκεια των αιώνων σήμερα είναι ερείπιο και ένα από τα δημοφιλέστερα τουριστικά αξιοθέατα της σύγχρονης Ρώμης. Ο Πάπας το επισκέπτεται κάθε Μεγάλη Παρασκευή, εις μνήμην τον χριστιανών μαρτύρων.
Το Άγαλμα του Χριστού Λυτρωτή

Πρόκειται για ένα ψηλό άγαλμα του Ιησού Χριστού, με απλωμένα τα χέρια. Βρίσκεται στην κορυφή του λόφου Κορκοβάντο (Corcovado), πάνω από το Ρίο ντε Τζανέιρο, στο εθνικό πάρκο του Δάσους Τιχούκα, σε ύψος 710 μέτρων, και είναι εγκατεστημένο με τρόπο τέτοιο, ώστε να κοιτάει την πόλη του Ρίο. Το άγαλμα ανεγέρθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1931, μετά από εργασίες 5 ετών.

Οι επισκέπτες παλιά έπρεπε να ανεβαίνουν τα 220 σκαλιά για να φτάσουν στη βάση του αγάλματος. Σήμερα, η μεταφορά τους γίνεται με σύγχρονα μέσα, όπως ανελκυστήρες, που μεταφέρουν περίπου 14 άτομα, και τέσσερις κυλιόμενες σκάλες πλάτους 4 μέτρων, οι οποίες μπορούν να μεταφέρουν περίπου 9.000 επισκέπτες την ώρα.
Η ταυτότητα του αγάλματος
- Ύψος μνημείου: 32 μέτρα
- Ύψος βάσης: 8 μέτρα
- Βάρος: 1.000 τόνοι
- Υψόμετρο: 710 μέτρα, στην κορυφή του όρους Κορκοβάντο
- Εγκαίνια: 1931
- Εργασίες αναστήλωσης: Το 1980 με την ευκαιρία της επίσκεψης του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β'. Το 2000 αρχίζει ένα μεγαλύτερο πρόγραμμα αποκατάστασης του μνημείου με νέο φωτισμό και πιο αυστηρές προδιαγραφές προστασίας του.
- Θέα: Οι επισκέπτες μπορούν να δουν το Ρίο ντε Τζανέιρο πανοραμικά, τον κόλπο, το βουνό Σουγκαρλόαφ και τις παραλίες Ιπανέμα και Κοπακαμπάνα.
ΤΑΖ ΜΑΧΑΛ

Το Ταζ Μαχάλ κατασκευάστηκε εις μνήμη της συζύγου του Μογγόλου αυτοκράτορα Σαχ Γιαχάν Α' και πήρε το όνομά της, Μουμτάζ Μαχάλ, η οποία πέθανε λίγα λεπτά αφότου έφερε στην ζωή το 14ο παιδί τους. Η τελευταία της επιθυμία της ήταν να φτιάξει ένα μνημείο που όμοιό του ο κόσμος δεν θα ‘χε ξαναδεί. Οι εργασίες για την κατασκευή του μαυσωλείου άρχισαν το 1632 και ολοκληρώθηκαν μετά από 22 χρόνια,
όταν και τοποθέτησαν το φέρετρο της βασίλισσας το οποίο φύλαγαν 2000 φρουροί. Όταν πέθανε ο αυτοκράτορας το 1666 θάφτηκε δίπλα στην σύζυγό του στο Ταζ Μαχάλ.

Για την κατασκευή του απασχολήθηκαν 20.000 εργάτες που δούλευαν καθημερινά. Η έκταση που καταλαμβάνει το κυρίως μαυσωλείο και όλο το συγκρότημα είναι ένα ορθογώνιο με διαστάσεις 580×350 μέτρα, με τετράγωνο κήπο στο κέντρο που πλαισιώνεται δύο άλλα μικρότερα επιμήκη κτίρια προσανατολισμένα κατά διεύθυνση Βορρά - Νότου. Σε όλη τη νότια πλευρά του όλου συγκροτήματος βρίσκεται η κύρια πύλη που είναι από ψαμμίτη. Η βόρεια πλευρά του συγκροτήματος περιλαμβάνει το Μαυσωλείο και καταλήγει στην όχθη του ποταμού Γιαμούνα. Δεξιά του Μαυσωλείου έχει ανεγερθεί τζαμί και αριστερά κτίριο ομοιόμορφο με το τζαμί, το λεγόμενο τζαβάμπ.
Το Μαυσωλείο είναι κτισμένο από λευκό μάρμαρο που έρχεται σε αντίθεση με τα δύο διπλανά κτίρια, το τέμενος και το τζαβάμπ, που είναι κτισμένα από κόκκινο ψαμμίτη. Το κυρίως κτίσμα του Μαυσωλείου βρίσκεται σε μαρμάρινο βάθρο ύψους 7 μέτρων, ενώ σε κάθε πλευρά υπάρχουν γωνιώδεις κατασκευές και τεράστιες τοξοειδές πύλες ύψους 33 μέτρων. Εσωτερικά ο κυρίως χώρος του είναι οκτάγωνος με ανάγλυφες διακοσμήσεις, στο κέντρο του οποίου βρίσκονται τα δύο κενοτάφια του Σάχη και της αγαπημένης του Μαχάλ. Στη συνέχεια και στο επίπεδο του κήπου βρίσκονται οι πραγματικοί τάφοι τους. Το Ταζ Mαχάλ επιστέφεται από ένα διπλό τρούλο από ίδιο λευκό υλικό.
Τσίτσεν Ίτζα


Μάτσου Πίτσου στο Περού

Η αρχαία πόλη Μάτσου Πίτσου βρίσκεται στο νότιο Περού και είναι το αντιπροσωπευτικότερο δείγμα του πολιτισμού των Ίνκα.
Το Μάτσου Πίτσου στη γλώσσα Κέτσουα σημαίνει «αρχαίο βουνό». Βρίσκεται σε υψόμετρο 2700 μέτρων στη Σιέρα Βιλκαμπάμπα, στην αριστερή όχθη του παραποτάμου του Βιλκανότα και απέχει 80 χιλιόμετρα από την πόλη Κούσκο. Η πόλη είναι χτισμένη πάνω σε μια πολύ στενή κύρτωση του ορεινού όγκου της Σιέρα και έχει πυκνή βλάστηση με τυπική τροπική χλωρίδα.

Σήμερα αποτελεί ένα καλά διατηρημένο αρχαιολογικό μνημείο και το 1983 κηρύχθηκε Περιοχή Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την UNESCO. Δεδομένου ότι αυτή η πόλη δεν λεηλατήθηκε από τους Ισπανούς όταν κατέκτησαν τους Ίνκας, θεωρείται ως ιδιαίτερα σημαντική πολιτιστική περιοχή για ένα λαό που έπαψε πλέον να υπάρχει.

Στον Αγροτικό τομέα, στο νότιο τμήμα της πόλης, βρίσκονται όλοι οι αποθηκευτικοί και λειτουργικοί χώροι της πόλης. Στο ακραίο νότιο τμήμα του τομέα εντοπίζονται πολλές κατοικίες ενώ στο ψηλότερο μέρος του τομέα διακρίνεται η Άνω νεκρόπολη, όπου εντοπίστηκαν πολυάριθμοι τάφοι με 135 λείψανα γυναικόπαιδων, πράγμα το οποίο δημιούργησε ερωτηματικά στους ερευνητές και αρχαιολόγους της πόλης. Γύρω από τα οικήματα βρίσκονται αποθήκες και μεγάλοι περίβολοι οι οποίοι αποτελούν δείγμα τις περουβιανής αγροτικής καθημερινής ζωής.